- Aquest producte no es pot comprar.
El tiempo es lo único que tenemos. Actualidad de las artes performativas
Títol El tiempo es lo único que tenemos. Actualidad de las artes performativas.
Editorial: Caja Negra.
Autor: VV.AA.
Ciutat de publicació: Buenos Aires.
Any de publicació: 2019.
Pàgines: 304.
Mides: 12 x 19.
ISBN: 978-987-1622-82-5.
19.50€
Estamos trabajando en nuestra web, de momento no es posible comprar libros través de nuestra tienda online. Para cualquier consulta escríbenos a info@artslibris.cat
Disponibilitat: En estoc
En l’actualitat, el cos es troba en el centre del debat, tant com espai de control i de reproducció social com de resistència i transformació. Sobre aquest mateix cos i sobre la seva capacitat per a crear realitat orbiten les arts performatives, raó per la qual s’han convertit en un camp d’indagació estètica i política fonamental des que el drama va deixar ser el nucli de l’escena per a donar lloc a un conjunt de pràctiques sensibles el focus d’atenció de les quals es posa sobre l’espai, el temps, el moviment, la percepció i l’entorn. La irrupció d’aquest conjunt d’experiències escèniques en les últimes dècades no sols va difuminar les fronteres entre les denominades “arts vives” (dansa, teatre, *performance), sinó que va posar en crisi distincions tan estructurants de l’experiència moderna com les que oposaven fer i pensar, investigar i crear, art i vida quotidiana o actor i espectador. Els assajos reunits en aquest llibre no pretenen establir un cànon històric ni muntar un aparell crític-interpretatiu: tenen com a punt de partida la pràctica performativa contemporània i es plantegen en el seu conjunt com un continu entre l’acció i la reflexió. Van ser escrits per artistes provinents d’un ampli arc geogràfic (del Brasil a Noruega, del Regne Unit a Mèxic, de l’Argentina a Sèrbia o Espanya), que en assumir el caràcter situat de les seves intervencions s’ocupen de temàtiques tan urgents com la precarietat, les corporalitats dissidents, el posthumanisme, la imaginació especulativa o l’Antropocè. Aquests textos vénen a corroborar que actualment els artistes, més que fer obres, inventen pràctiques sensibles que funcionen com a protocols d’experimentació orientats a desestabilitzar els sentits i desarmar les convencions, com una invitació a tornar al cos, a pensar des del cos i amb el cos les relacions amb el món i la trobada amb els altres.
Relacionados
Productes relacionats
-
Historia de l'art
Curaduría de Latinoamérica. 20 entrevistas a quienes cambiaron el arte contemporáneo
18.00€