ArtsLibris
Barcelona - 2021

ArtsLibris assoleix la seva duodècima edició, que tindrà lloc els dies 18, 19 i 20 de juny a l’espai Fossat del Mercat de Sant Antoni. Per tal de garantir la seguretat i comoditat de tots els expositors i assistents, ArtsLibris se celebra per primera vegada en un recinte exterior. 

Vuitanta-set editors i artistes s’han sumat aquest any a la fira, i pràcticament totes les institucions, centres i escoles d’art de Barcelona ens acompanyen amb les seves publicacions. Un quaranta per cent dels expositors provenen de fora de la ciutat, a qui agraïm especialment l’esforç per a ser-hi presents. 

Tot i que alguns editors i artistes llatinoamericans i de la resta d’Europa no es podran desplaçar, sí que ho faran les seves publicacions. A més, reforçarem les activitats en línia per sentir-nos més a prop dels que no podran ser-hi en persona. 

ArtsLibris arrenca el 17 de juny a La Virreina Centre de la Imatge amb la programació del Seminari Internacional, coordinat per la filòsofa Andrea Soto Calderón. 

 

Horaris d’obertura al públic 

Divendres 18 de juny: 12 h – 20 h 
Dissabte 19 de juny: 11 h – 20 h 
Diumenge 20 de juny: 10 h – 17 h 

LLISTAT D'EXPOSITORS a ARTSLIBRIS BARCELONA 2021

13L (Barcelona)
ACVic Centre d’Arts Contemporànies (Vic)
 Àfriques Edicions (Sant Cugat del Vallès)
Ajuntament de Barcelona. Direcció de Serveis Editorials (Barcelona)
Al-Tiba9 Contemporary Art (Barcelona)
Alejandra Morales  (L’ Hospitalet de Llobregat)
Alias Editorial (Ciutat de Mèxic)
Apart Edicions (Barcelona)
Arantxa Campos (Barcelona)
Art al Quadrat Publishing (Sagunt)
Arte Omega (Barcelona)
Bartlebooth (Lugo)
BOM DIA BOA TARDE BOA NOITE (Berlín)
Bonito Editorial (Bilbao)
Ca l’Isidret (Sant Martí de Sarroca)
Caja Negra Editora (Buenos Aires)
CCCB (Barcelona)
CENDEAC (Múrcia)
Centre d’Art la Panera (Lleida)
Centre d’Art Tecla Sala (L’Hospitalet de Llobregat)
Chiquita Room (Barcelona)
Conservatori de les Arts del Llibre.
ESDA Llotja
 (Barcelona)
De La Pulcra Ceniza (Barcelona)
DEEP EDICIONS (Barcelona)
Doublebrain (Barcelona)
Ediciones Anómalas (Barcelona)
Ediciones Posibles (Barcelona)
Edicions Poncianes (Barcelona)
Editorial Concreta (València)
Editorial Flamboyant (Barcelona)
Editorial RM (Barcelona)
Editorial Tenov (Barcelona)
El Naufraguito (Barcelona)
El Palito Edita (Saragossa)
Enciclopèdia Art (Barcelona)
Espe Pons (Barcelona)
eStudio Asia (Madrid)
Eulàlia Espasa (Barcelona)
Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona (Barcelona)
Fundació “la Caixa” (Barcelona)
Fundació Antoni Tàpies (Barcelona)
Fundació Joan Brossa (Barcelona)
Fundació Mies van der Rohe (Barcelona)
Fundació Miró (Barcelona)
Fundació Privada Espai Guinovart (Agramunt)
Fundació Vila Casas (Barcelona)
Galerie / Librairie Écho 119 (París)
Gina Vena Books (El Masnou)
HandShake (València)
Hangar (Barcelona)
L’Illa del Tresor / Dominical del Llibre (Barcelona)
L’ull a la mà microedicions (Tarragona)
La Capella (Barcelona)
La Dolce Vita / Dominical del Llibre (Barcelona)
La Escocesa (Barcelona)
La Frivé (Barcelona)
La Mirada Creadora (Madrid)
La Virreina Centre de la Imatge (Barcelona)
Lapislàtzuli (Barcelona)
Libros del Zorro Rojo (Barcelona)
Llibreria Fictícia / Dominical del Llibre (Barcelona)
Llibreria Ona (Barcelona)
Librería Sánchez / Dominical del Llibre (Barcelona)
Llibres de Companyia / Dominical del Llibre, (Barcelona)
MACBA, Barcelona
Malpaso Ediciones (Barcelona)
Mercat Dominical del Llibre de Sant Antoni (Barcelona)
Metales Pesados (Santiago de Xile)
Moisés Gil (Alacant)
Muga (Gijón)
Museu Picasso (Barcelona)
Museu del Disseny HUB, Barcelona
Montse Noguera. Edicions singulars (Barcelona)
per(r)ucho (València)
Punt d’estampa by Francesca Poza (Barcelona)
R40 ediciones (Barcelona)
Raíña Lupa / RocioSantaCruz (Barcelona)
Replika Publishing (Berlín)
Roser Sales Noguera (Barcelona)
Rubén Barroso (Sevilla)
RV Cultura e Arte (Salvador de Bahía)
SERBAL.PNTIC.MEC.ES (Barcelona)
Temblores Publicaciones (Ciutat de Mèxic)
Tinta Invisible (Barcelona)
Unica Edicions (Vilanova i la Geltrú)
United Minds (València)
Urbild Editions (Barcelona)
Xavier Manrique (L’ Hospitalet de Llobregat)
Ximena Pérez Grobet (Barcelona) 

Seminari Internacional
MANERES DE FER

Amb la col·laboració de La Virreina Centre de la imatge

Coordinat per Andrea Soto Calderón 
17 de juny 
10:00h – 14:00h 
La Virreina Centre de la Imatge 
Places exhaurides

El Seminari d’ArtsLibris és un espai de trobada on es proposa dialogar entorn de les publicacions d’artista i el seu espai en el procés creatiu. Ens proposem pensar col·lectivament la forma de coneixement sensible que es desplega a les publicacions, moltes vegades desatesa i considerada menor. 

El coneixement que possibilita l’art no consisteix tant a tenir idees noves sinó que, com sostenia Vilém Flusser, la creació significa elaborar idees noves durant el procés de fer: formes i relacions que tenen agència pròpia i apareixen durant operacions específiques en la producció. 

Cada vegada més, els artistes fan de l’edició una pràctica artística. Quines incidències tenen les publicacions i les maneres de presentar en el procés creatiu de la pràctica artística? Ens proposem pensar els dispositius de representació i l’economia dels gestos que donen visibilitat pública al treball artístic. 

PROGRAMA — Cicle de xerrades

SESSIÓ 1

17 juny
10:00h – 11:00h
Presentació a càrrec d’ Andrea Soto Calderón
Diàleg entre Oriol Vilapuig i Victoria Cirlot 

SESSIÓ 2 

17 juny
11:15h – 12:15h
Presentació a càrrec d’ Andrea Soto Calderón
Diàleg entre Lucía C. Pino i Itziar Okariz

SESSIÓ 3

17 juny
12:30h – 13:30h
Diàleg entre Emmanuel Alloa i Andrea Soto Calderón 

Directe. Dia 17 de juny

Participants

Andrea Soto Calderón (directora del Seminari) 
Doctora en Filosofia, professora d’Estètica i Teoria de l’Art. Les seves investigacions se centren en les transformacions de l’experiència estètica en la cultura contemporània, l’estudi de la imatge i els mitjans i la relació entre estètica i política. Entre les seves publicacions destaquen Le travail des images amb Jacques Rancière (Les presses du réel, 2019) i La performatividad de les imatges (Metales Pesados, 2020).

Emmanuel Alloa 
Doctor en Filosofia, actualment és Catedràtic d’Estètica i Filosofia de l’Art a la Universitat de Friburg, Suïssa. Les seves recerques versen sobre la filosofia contemporània, la fenomenologia i les relacions entre estètica i política. Entre les seves publicacions destaquen La resistencia de lo sensible (2009), el volum Pensar la imagen I (2020) i la monografia La imagen diàfana: Fenomenología de los medios visuales (2021). 

Lucía C. Pino 
La pràctica de Lucía C. Pino busca presentar una distopia optimista queer. Treballa a través de l’espai mental i amb l’escultura en un sentit ampli, explorant la materialitat a través de processos de modificació escultòrica. 
El seu treball forma part de les col·leccions del MACBA, del dipòsit de la Generalitat de Catalunya, de DKV arteria, Utopicus Art i Olor Visual-Ernesto Ventós Foundation.

Oriol Vilapuig
Artista plàstic que treballa fonamentalment des del llenguatge del dibuix. El seu treball adopta una metodologia pròxima a l’assaig. La pregunta per les imatges, les seves possibilitats i estatuts, així com per les maneres d’aparèixer són constants en la seva obra. Partint de la tradició com allò preexistent, les seves propostes utilitzen mecanismes d’apropiació, cita i muntatge per a generar imaginaris renovats al voltant d’experiències relacionades amb el cos, l’erotisme, la pèrdua, la por o el temps. 

Itziar Okariz
Artista visual, treballa fonamentalment des de la fotografia, la videoinstal·lació i la performance. Formada en Escultura i Pintura en la Universitat del País Basc, ha viscut a Nova York, però actualment resideix a Bilbao. Parteix del posicionament crític i la lògica anticapitalista desenvolupada per la Internacional Situacionista. Les seves accions qüestionen les normes del llenguatge que ens defineixen com a subjectes i revoquen les convencions entorn de la moral, el gènere i la nostra configuració en el món contemporani. 

Victoria Cirlot
Victoria Cirlot neix a Barcelona l’any 1955. És catedràtica de Filologia Romànica a la Facultat d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. S’ha dedicat a l’estudi de l’edat mitjana: cultura cavalleresca i mística. En l’àmbit de la mística medieval s’ha ocupat de Hildegard von Bingen, així com d’altres escriptores. De la mística li ha interessat especialment el fenomen visionari i el funcionament de les imatges. 

ArtsLibris
Barcelona - 2021

Entrevista a Andrea Soto Calderón

“En les formes hi ha un gran potencial transformador”
“Tradicionalment, s’ha desconfiat de la capacitat real de l’art per obrir altres possibles”

Andrea Soto Calderón, filòsofa i professora d’Estètica i Teoria de l’art, dirigeix el seminari “Maneres de fer”, un espai de reflexió entorn de les publicacions d’artista, en les quals veu un territori fecund per explorar formes dissidents que desafien els processos d’estandardització i permeten imaginar altres realitats possibles.

Per què l’interès en les metodologies de les pràctiques artístiques?
Quan em van convidar a dirigir el seminari, vaig pensar que l’aportació que jo podia fer-hi tenia a veure amb una línia que m’interessa molt, que és el restabliment d’aquesta qualitat de pensament i de coneixement que té l’art. Tradicionalment, sempre s’ha vist l’art com una forma d’experiència, de sensibilitat, però no se’l valida en el seu estatut de coneixement, i es desconfia molt, tot i que es parla d’art crític, de la seva capacitat real per obrir altres possibles o per fer una crítica, ja no sols en el sentit de denúncia, sinó en el sentit creatiu d’imaginar altres espais i altres maneres de representació. En aquest sentit, em sembla fonamental pensar en els processos creatius, en les maneres de fer de les pràctiques artístiques on pot obrir-se un altre gest imaginant. El tardocapitalisme actua estandarditzant les formes, intensificant la mimesi des de la manera de vestir fins a com ens movem. Penso que aquí hi ha un camp de batalla, un camp molt ampli d’una altra manera d’entendre com es configura la realitat, tal com ha desenvolupat Gérard Granel en la seva anàlisi del que signifiquen les formes en el capitalisme. És com tornar a pensar aquest fals debat de l’esquerra sobre la cultura material, com si en les formes no s’hi jugués res, com si fos un afegit o un decorat.

Les formes no són innocents.
Jo parteixo de la idea que les formes són sempre materials i que hi ha un treball en la forma que, sens dubte, pot obrir un altre tipus d’experiència, però sobretot pot aixecar la capacitat d’imaginar una realitat que no té la capacitat de ser imaginada. Deia Fredric Jameson que és més fàcil imaginar la fi del món que la fi del capitalisme, una frase que s’ha llegit de moltes maneres i que després Žižek o Fisher han popularitzat, però que obre la pregunta per quin pot ser el lloc que poden tenir les pràctiques artístiques per obrir els territoris de la imaginació en un temps que es presenta sense futur. Per això, per a mi, la pregunta en les publicacions d’artista és com apareixen les coses, com poden forjar-se altres relacions, els mecanismes que hi són presents, les metodologies, les operacions, els dispositius per operar certs desajustaments d’un determinat ordre que se’ns presenta com l’únic que tenim per viure. I aquí jo veig que el camp de l’art, en particular el dispositiu de com es presenten els treballs, de com es mostren els processos, té un territori molt ampli. No sols per treballar en l’utòpic, en aquest futur per venir, sinó com diu Rita Segato, el que és més tòpic que utòpic, és a dir, els territoris que configura i que possibilita.

Els artistes cada vegada estan més involucrats en aquesta mena de pràctiques?
Sí, però penso en publicacions de Picasso en les quals ja jugava amb les formes, on veia que hi havia un potencial transformador. La pregunta que insisteix en la filosofia dels últims anys és com s’obre un esdeveniment, com apareix el nou. Per a molts pensadors i pensadores, aquesta obertura té a veure amb un tall messiànic, com una obertura molt radical. En canvi, jo m’inscric en la línia dels qui, com Rancière, pensen que l’esdeveniment no succeeix en una estupefacció sinó en petits desviaments. M’interessen molt aquests petits gestos, aquest treball més micrològic que sovint obre possibilitats i indeterminacions.

Què caracteritza avui els llibres d’artista?

Jo crec que, alhora que l’art ha deixat de ser entès com una forma d’expressió per passar a ser un camp d’exploració i de recerca, s’ha produït una transformació de com s’entenen les publicacions d’artistes. I no són el registre del que va succeir en una exposició, del que va ser, de l’això ha estat del que parlava Barthes, sinó una peça més que està operant i que està generant la seva pròpia dinàmica de pensament. Hi ha aquí una mena de treball als marges o en el que a mi m’agrada dir notes sensibles dels artistes. És interessant el gir que ArtsLibris està fent per entendre que les publicacions d’artistes no són sols els llibres sinó també les pàgines web, fullets, vídeos, petits rètols, aquelles formes més bastardes que queden fora dels grans relats de la història de l’art. 

Una de les sessions és un diàleg entre Cristina Lucas i Itziar Okariz, dues artistes que treballen amb el cos.

Aquí hi ha alguna cosa en particular que m’interessa de totes dues i és que, encara que amb estils molt diferents, el seu treball insisteix molt en la qüestió dels cossos inapropiats. Per a mi, la qüestió de la imatge i el tacte estan sempre molt unides, i m’interessa la qüestió de com els cossos poden objectar, com els cossos desborden sempre, per molt que els normalitzin, perquè sempre troben formes d’impugnar les polítiques que se’ls imposen. Ara mateix, els cossos tornen a ser posats sota sospita, és precisament en la trobada dels cossos on creixen les possibilitats per l’imprevist. I hi ha una segona qüestió que em sembla que també està present en el treball de totes dues: la inquietud subterrània de com passar de les acciones individuals a les accions col·lectives. Moltes vegades s’han menyspreat els aspectes així anomenats menors, per establir la creença que tot l’ordre i la dominació ve per dalt i es desestima la potència que té l’un a un, el cos a cos.

Teresa Sesé

Llegir l'entrevista completa

SPEAKERS’ ROOM / SPEAKERS’ CORNER

Un espai dinàmic i flexible per a la discussió, la difusió i l’intercanvi dels autors, editors i públic en general.

Enguany tindrem programades al voltant de vint petites presentacions o activitats que s’ubicaran en dos espais: un exterior, l’Speakers’ Corner, en el context de la fira, i un d’interior, l’Speakers’ Room, a la Sala Polivalent del Mercat de Sant Antoni. Es preveu que les presentacions tinguin una durada d’una hora. 

PROGRAMACIÓ SPEAKERS’ ROOM

15.00h
AL-Tiba 
Xerrada moderada per Mohamed Benhadj en la qual es parlarà de les oportunitats i dels reptes que suposen les edicions digitals i impreses per artistes i galeristes. 

16.00h
Art, tecnologia, feminismes i cultura lliure
Jara Rocha i Andrea Soto Calderón
Aquest diàleg parteix d’alteracions, des de diverses experiències, poder reflexionar entorn dels dispositius i les seves implicacions en l’elaboració de situacions de lectoescriptura, circulació material de llenguatges i condicions de possibilitat més enllà dels objectes i processos editorials privatius.

17.00h
Presentació del llibre Fons Perdut de Núvols d’Andrés Galeano
Andrés Galeano, Gisel Noe i Rocío Santa Cruz
Coproducció amb el MAC Mataró i la galeria RocíoSantaCruz.

18.00h
Boris Groys, La lògica de la col·lecció i altres assaigs 
Manuel Fontán del Junco i Valentín Roma
Una publicació de La Virreina Centre de la Imatge i Arcàdia.

19.00h
Bookjockey
Chiquita Room
Chiquita Room exposa en format bookjockey una acurada selecció de títols i novetats editorials, entre les publicacions editades amb el seu segell.

13.00h
Publicacions Barcelona Producció
Caterina Almirall, Sitesize (Elvira Pujol i Joan Vila Puig) i David Armengol
Presentació de la línia de publicacions de Barcelona Producció-Centre d’Art La Capella. Conversa amb Caterina Almirall sobre el seu llibre Esdevenir immortal i després morir, i amb Sitesize sobre Serps d’aigua. Les rieres ocultes i la construcció simbòlica de Barcelona. Moderador: David Armengol, director artístic del Centre d’Art La Capella.

14.00h
Máquinas de vivir. Flamenco y arquitectura en la ocupación y desocupación de espacios
María García Ruiz i Pedro G. Romero
Aquest estudi de Pedro G. Romero i María García Ruiz presenta un camp ric d’interseccions entre l’avantguarda radical moderna, abans i després de la Internacional Situacionista, i els projectes d’arquitectura social centrats en les formes de vida de gitanos, emigrants meridionals i lumpen urbà.
Una publicació de La Virreina Centre de la Imatge i Puente Editores.

17.00h
Presentació del llibre Son. Empremtes i figuracions a les Valls d’Àneu
Oriol Vilapuig
Publicació que pren el format de llibre d’autor, segons el disseny dels germans Berenguer. Publicat amb motiu de la intervenció d’Oriol Vilapuig que amb el mateix nom es va fer al Museu Nacional d’Art de Catalunya (març 2020–abril 2021).

18.00h
Presentació Woman and Fiction, cinquena edició de la Sèrie AL.
Itziar Okariz, Moritz Küng i Rocío Santa Cruz
L’artista de performance i activista Itziar Okariz, en conversa amb Moritz Küng, curador i editor, i l’editora d’ArtsLibris, Rocío Santa Cruz. 

19.00h
Presentació Pseudopanorama
Manolo Laguillo i Moritz Küng
Pseudopanorama és un llibre que reuneix les produccions recents del fotògraf Manolo Laguillo.
Una publicació de La Virreina Centre de la Imatge i Museo Universidad de Navarra.

12.00h
Poesia Experimental i Mail Art a Mallorca
Ángela Molina i Imma Prieto
Diàleg entre Ángela Molina, filòloga, historiadora i crítica d’art, i Imma Prieto, directora d’Es Baluard, Museu d’art Modern i Contemporani de Palma.

13.00h
Woman go no’gree
Tania Adam i Gloria Oyarzabal
L’artista visual Gloria Oyarzabal, amb motiu de la publicació del seu llibre Woman go no´gree (Ed. RM), conversarà amb Tania Adam: fundadora i editora de Radio Africa Magazine i directora creativa. Adam és gestora cultural especialitzada en l’àmbit de la interculturalitat, la immigració i les societats africanes.

16.00h
Muntadas Con/Textos III. Una antologia crítica
Victoria Sacco i Julia Ramírez Blanco 
Aquesta publicació s’emmarca en el quaranta aniversari de La Virreina Centre de la Imatge (1980-2020) i dialoga amb l’exposició Instal·lacions / Passatges / Intervencions, que l’any 1988 va obrir el passatge de La Rambla amb el Mercat de La Boqueria.
Una publicació de La Virreina Centre de la Imatge.

PROGRAMACIÓ SPEAKERS’ CORNER

14.00h
Presentació Soc totes les que he sigut, de Fina Miralles
Teresa Grandas, Mar Arza i Valentin Roma 
Teresa Grandas, historiadora de l’art i des de 1996 comissària d’exposicions al Museu d’Art Contemporani, MACBA, conversarà amb Valentín Roma, director de la Virreina Centre de la Imatge, escriptor, historiador de l’art i comissari, i l’artista visual Mar Arza, amb motiu de la presentació de la publicació Soc totes les que he sigut, editada amb motiu de l’exposició de Fina Miralles al MACBA.

16.00h
Presentació del llibre Tocar el món
Xerrada amb Norbert Bilbeny, professor i filòsof. Ed. Lapislatzuli
El professor Norbert Bilbeny interrelaciona l’art pictòric amb la filosofia, la literatura o la música i ens revela de quina manera els grans creadors de la història han intentat tocar el món.

17.00h
Presentació del llibre Detenidos
Carla Cañellas. Ed. La Mirada Creadora

18.00h
Presentació del llibre Recuperar la luz
Rosa S. Ramiro i Carlos Canal. Ed. La Mirada Creadora

19.00h
L’oracle de la serp. Ed. Poncianes
Recital del llibre Pitó, de Guim Valls, amb l’autor i el poeta Guillem Gavaldà.

12.00h
Abraza el error
Erica Volpini, Silvia Renda i Ezequiel Soriano. Ed. La Escocesa
Parlarem sobre l’Error com a part de la deriva creativa. A través de fallades, glitchs, inexactituds i errates presentarem Edicions L’Escocesa i La Biblioteca Difusa, una col·lecció on diferents pràctiques artístiques al voltant de l’objecte llibre es barregen i coexisteixen sense distinció ni jerarquies de valor.

13.00h
Joc de l’Auca al revés 
Thilleli Rahmoun, Erica Volpini, Silvia Renda i Ezequiel Soriano. Ed. La Escocesa
Auca al revés convida el lector a interactuar amb múltiples històries, oficials i no oficials, del barri del Poblenou. Durant el joc, a partir de la lectura d’aquests relats, es convidarà el públic a associar les directrius poètiques dels textos amb els quadres de l’artista, buscant les pistes visuals i els significats profunds.

14.00h
Recital Panoptik
Jon Viñaspre, editor de Lapislàtzuli 
Amb poemes de la mallorquina Antonina Canyelles.

16.00h
Presentació del llibre 20 Toneladas (Arte Contemporáneo para Turistas)
Luis Izquierdo-Mosso, artista. Ed. Lapislàtzuli
20 Toneladas és un viatge impressionant per les obres més potents de l’art contemporani, aquelles que ens remouen les idees més establertes que teníem sobre l’Art i que ens cauen a sobre com una calamarsada. 

17.00h
Succeeix cada dia
Jordi Mitjà
Reflexió editorial de l’artista Jordi Mitjà, vinculada a la seva exposició a Fabra i Coats.

18.00h
Serbal Pntic Mec
Una performance musical amb diversos artistes relacionats amb el fanzín participant. Punxarà a les 18.00h Mileto Estrella i, a les 19.30h, Elhixir, amb alguna sorpresa més.

12.00h
Presentació R40 Ediciones
Gonzalo Elvira, Jo Milne, Eduard Arbos i José Luis Corazón Ardura
L’artista i editor Gonzalo Elvira conversarà amb Jo Milne i Eduard Arbos, artistes participants en el projecte.

13.00h
Parèntesi dominical: una conversa en temps real entre escriptors, editors i llibreters

Santiago Garcia Tirado, Toni Clapés i Pablo Fernández. Hi col·labora Mercat Dominical.
Epicentre del Barri dels llibres, el Mercat del Llibre Dominical de Sant Antoni ha estat des dels seus orígens un lloc de trobada, inspiració i de descobriments per a artistes, passavolants, escriptors, editors, llibreters, lletraferits, famílies, grans i petits… Un univers de difusió del llibre i del col·leccionisme on la cultura popular ha trobat, a Barcelona, el seu temple i la seva vila del llibre, cada diumenge.

16.00h
Paraules per engegar la màquina
Ed. Tinta Invisible
Llibre de poesia on participen 13 poetes. Alguns dels autors hi estaran presents i recitaran.

TALLERS

Tallers d’enquadernació a càrrec del Conservatori Arts del Llibre – ESDA Llotja 
Cal inscripció prèvia a info@artslibris.cat

DIVENDRES – 18.06 – 16H i 18H
TURKISH MAP POP UP
Realitzat per Irene Hernández Delgado

A partir d’enganxat i encolat de paper, construcció d’un llibre amb volum.

DIVENDRES – 18.06 – 17H
DISSABTE – 19.06 – ININTERROMPUT

TALLER D’EBRU
Realitzat per Mar Serrano

Tècnica turca de marbrejat sobre paper.

DIVENDRES – 18.06 – 18h
DISSABTE – 19.06 – 12H

ANIMALADAS
Realitzat per Moreno&Soria

A partir del llibre Mundo Animal de José Antonio Soria, els participants del taller crearan el seu propi llibre d’artista per endur-se’l a casa. 

DISSABTE – 19.06 – 16H
TALLER D’ESTAMPACIÓ
Realitzat per Danna García i Aleix Porras
Aprendre a fer petits tampons amb gúbies i goma, creant imatges i composicions.

DISSABTE – 19.06 – 17H
ENQUADERNACIÓ DE COSIT VIST “SEWN CHAINS”
Realitzat per Clara Ruiz i Carlota Ramírez

Després de la creació de les tapes protectores del budell del llibre es farà un cosit de cadena.

Mercat Dominical del Llibre Sant Antoni

En aquesta edició sumem forces amb el Mercat Dominical de Sant Antoni. A part de tenir presència com a expositors per primera vegada, celebraran amb normalitat el Mercat Dominical del Llibre el diumenge 20, que conviurà amb la fira d’ArtsLibris. 

Serie AL

La Sèrie AL és una col·lecció de llibres d’artista produïda i editada per ArtsLibris amb el suport de la Fundació Banc Sabadell.

ArtsLibris la va posar en marxa amb l’objectiu de promoure la publicació d’un nou treball d’artistes que han mostrat, en la seva producció prèvia, un clar interès en el camp dels llibres d’artista.

Enguany, l’artista escollida per a la publicació de la sèrie A és Itziar Okariz (Sant Sebastià, 1965) amb el seu llibre Woman and Fiction, editat per Moritz Küng i dissenyat per Àlex Gifreu. Fins ara, els artistes guardonats han estat Iñaki Bonillas (Ciutat de Mèxic, 1981), Martín Vitaliti (Buenos Aires, 1978), Javier Peñafiel (Saragossa, 1964), Wilfredo Prieto (Sancti Spiritus, Cuba, 1978), Mariana Castillo Deball (Ciutat de Mèxic, 1975).

Edicions ArtsLibris

ArtsLibris amplia la seva col·lecció de bosses de cotó i guants amb les creacions d’Oriol Vilapuig (Sabadell, 1964).

Vilapuig és artista plàstic i treballa fonamentalment des del llenguatge del dibuix. El seu treball adopta una metodologia pròxima a l’assaig. La pregunta per les imatges, les seves possibilitats i estatuts, així com per les maneres d’aparèixer són constants en la seva obra. 

Àlex Gifreu i Cecilia Marín
Books Never Lockdown

Aquest cartell és el segon de la sèrie ‘Books Never… creada per Àlex Gifreu i Cecilia Martín, que anirà evolucionant i mutant al llarg dels anys –Books Never Lie, Books Never Breathe, Books Never Kill…— per finalitzar en un manifest.

Premi ArtsLibris
Fundació Banc Sabadell

ArtsLibris atorga cada any el Premi ArtsLibris Fundació Banc Sabadell. Aquest premi consisteix en l’adquisició i incorporació a la Col·lecció d’Art del Banc Sabadell de les edicions seleccionades pel jurat. El guardó busca donar suport a publicacions que proposin una connexió original entre idees i continguts visuals, que treballin amb formats d’edició innovadors i que proposin continguts estètics i conceptuals renovadors. 

Membres del jurat: 

Andrea Soto Calderón 
Doctora en Filosofia, professora d’Estètica i Teoria de l’Art. Les seves recerques se centren en les transformacions de l’experiència estètica en la cultura contemporània, l’estudi de la imatge i els mitjans i la relació entre estètica i política.

Antonio Alcaraz
Professor de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València. Director del Departament de Dibuix i de la Col·lecció de Llibres d’Artista de la UPV.

Laura Pelayo González 
Doctora en Història i Teoria de l’Art per la Universitat d’Autònoma de Madrid. Treballa a la Biblioteca i Centre de Documentació del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, on gestiona els fons documentals d’artistes, crítics i galeries d’art.

Moritz Küng 
Comissari d’exposicions i editor de llibres, va ser responsable del campus d’art internacional deSingel a Anvers (2003-2011), on va desenvolupar projectes com «Curating theLibrary». 

Pepe Font de Mora 
Direcor de la Fundació Privada Foto Colectania. Fundador i director de la Foto-Galeria Railowskyde València (1985 > 2001), és comissari d’exposicions de fotografia i ha participat com a jurat en diferents premis, entre ells, el Premi Nacional de Fotografia.

Itziar Okariz 
Artista visual, treballa fonamentalment des de la fotografia, videoinstal·lació i la performance. Formada en escultura i pintura a la Universitat del País Basc, va treballar a Nova York durant diversos anys.

Suscríbete al newsletter ArtsLibris 

ArtsLibris in English
will be available shortly

Els continguts de ArtsLibris en català estaran disponibles en breu

Utilizamos cookies propias y de terceros para analizar el uso que haces de nuestro sitio web. Puedes autorizar el uso de todas las cookies pulsando el botón «Aceptar» o obtener más información sobre cómo configurarlas, o rechazar su uso.