ArtsLibris, Fira Internacional del Llibre d’Artista, participa per segon any consecutiu a ARCOlisboa 2020 per a difondre projectes d’edició contemporània.
ArtsLibris en XARXA ARCOlisboa se suma a la iniciativa online d’ARCOlisboa i enviarà una newsletter setmanal, presentant les novetats dels seus editors i vídeos amb reflexions entorn del llibre i les publicacions d’artista, tots els dimecres a partir d’avui 20 maig fins el 10 de juny.
Agraïm a Andrea Soto Calderón, 42 Línies. Escola d’Art Oviedo i 55SP els vídeos que ens han enviat per a aquesta primera newsletter.
El dia 11 de juny ArtsLibris en XARXA ARCOlisboa participarà en el Fòrum Streaming organitzat per ARCOlisboa, amb una conversa en directe entre Susana Lourenço i João Figueira, coordinada per Andrea Soto Calderón.
Benvinguts i benvingudes a la nostra segona edició virtual!
PROGRAMACIÓ 2020
Foro Streaming ARCOlisboa Online Edition
La repetició com a concepte de llibre
En aquest vídeo Moritz Küng reflexiona sobre el concepte de repetició en el llibre d’artista. Per a això, ha seleccionat 5 llibres de la seva biblioteca personal que treballen, cadascun de manera diferent, les nocions d’alternança, repetició i reproducció. Els llibres d’aquest recorregut són: Circles de Kristján Gudmundsson; Profilo Continu de Sophie Nys; 360º de Martín Vitaliti;Martín Vitaliti; Is there something should know? de Stefanie Leinhos i Raw Materials de Bruce Nauman.
El mitjà imprès com espai discursiu
En aquest vídeo Juan Naranjo, col·leccionista i galerista de Juan Naranjo Galeria d’Art & Documentos ens fa un recorregut històric sobre el mitjà imprès com a espai discursiu dels artistes. Amb exemples que formen part de la seva pròpia col·lecció ens mostra un espectre de publicacions que van des del segle XIX fins als nostres dies, i que podem llegir com a veritables representacions d’època dels estils, estètiques i valors de cada moment històric.
ListaT d'expositors d'Artslibris en XARXA arco lisboa 2020
13L (Barcelona)
42 LINEAS / ESCUELA DE ARTE DE OVIEDO (Oviedo)
55SP (São Paulo)
Ad Hoc (Bilbao)
Afrique in Visu (Paris)
Alias Editorial (Ciutat de Mèxic)
And the editions (Viena)
ARTE ESTAMPA (Madrid)
Artphilein Editions (Lugano)
Atelier Concorde (Lisboa)
Bonito Editorial (Bilbao)
Canadian Centre for Architecture (Montreal)
Carmen Alonso Libros (Santander)
Carmen Hurtado (Barcelona)
CENDEAC (Múrcia)
Chucherías de Arte (Madrid)
Coral Books (Matosinhos)
Danilo Montanari (Ravena)
Editorial Gustavo Gili (Barcelona)
Editorial Vortex (Viña del Mar)
Edizioni Corraini (Mantua)
ESAD—idea Investigação em Design e Arte (Matosinhos)
Eulàlia Espasa (Barcelona)
Gabinete Editions (Lisboa)
GHOST Editions (Lisboa)
Gli Ori srl (Pistoia)
Gravuras no Brasil (São Paulo)
Hangar Books (Lisboa)
Holobionte Ediciones (Barcelona)
Imago/Ymago (Lisboa)
Instantes Gráficos (Buenos Aires)
Juan Naranjo Galería de Arte & Documentos (Barcelona)
L’Arengario Studio Bibliográfico (Brescia)
Librería El Astillero (Cantabria)
Loreley Books (São Paulo)
Louise Charles Tiar (Madrid)
Meel Press (Lisboa)
Metales Pesados (Santiago de Chile)
Naranja Publicaciones (Santiago de Chile)
No_Libros (Barcelona – São Paulo)
Per(r)ucho (València)
PEZPLATA EDICIONES (Madrid)
Pierre Von Kleist (Lisboa)
Pierrot Le Fou (Oporto)
Raíña Lupa/RocíoSantaCruz (Barcleona)
Red Fox Press (Ilha de Achill – Irlanda)
Roser Sales Noguera (Barcelona)
Rubén Barroso (Barcelona)
RV Cultura e Arte (Salvador da Bahia)
STET – livros & fotografias (Lisboa)
Textem Verlag (Hamburgo)
Tinta Invisible edicions (Barcelona)
Tristan Barbará (Barcelona)
Urucum (Lisboa)
Value Manifesto GmbH (Basilea)